راهکارهای موفقیت در آزمون وکالت

معرفی منابع، سرفصل ها و ضرایب دروس دبیرستان در کنکور| برنامه ریزی و تکنیک های استاندارد مطالعه درسی

راهکارهای موفقیت در آزمون وکالت

۱ بازديد

آزمون وکالت یکی از پرطرفدارترین آزمون های حقوقی است که به صورت سراسری توسط سازمان ملی سنجش برگزار می شود. سطح سوالات آزمون و شیوه پذیرش افراد در آن سخت و چالشی است، از همین رو توصیه می شود بهترین راهکارهای موفقیت در آزمون وکالت را در این نوشته بخوانید و به کارگیرید.

 

1) برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی برای مطالعه مباحث آزمون وکالت و آمادگی قطعی به منظور قبولی در این آزمون، اصل اول است. از لحظه ای که تصمیم به شرکت در آزمون می گیرید، به عنوان یک داوطلب آزمون وکالت، باید برای هر روز خود تا روز برگزاری آزمون، برنامه ریزی دقیق داشته باشید. باید بدانید هر روز قرار است چه درس هایی و کدام مباحث را در چه مدت زمانی بخوانید.

مهم است که در برنامه ریزی روزانه خود، زمان بندی را به طور دقیق مشخص کنید؛ همچنین ضروری است که در این برنامه اهداف بلند مدت را تعیین نمایید. برای مثال بدانید که تا پایان هفته یا پایان ماه چه مباحثی را باید مطالعه کرده باشید.

 

2) در کلاس های آمادگی آزمون شرکت کنید

اکثر فارغ التحصیلان حقوق، سواد و مهارت آزمونی را در دانشگاه کسب نکرده اند. در واقع این ضعف ساختار آموزشی دانشگاه های ماست که دانشجویان در هیچ رشته‌ای برای ورود به بازار حرفه ای آموزش نمی بینند.

از همین رو توصیه می کنیم حتما در کلاس وکالت شرکت کنید. در کلاس های آموزشی آمادگی آزمون وکالت، سرفصل های آزمونی به صورت جامع تدریس می شوند و نکات مهم تستی و آزمونی آموزش داده می شوند. در واقع هدف از برگزاری این دوره ها ایجاد آمادگی کامل برای قبولی در آزمون وکالت است؛ بنابراین مباحث مهم تر آزمونی پررنگ تر از سایر مطالب ارائه می شوند.

 

3) منابع مطالعاتی تایید شده را مطالعه کنید

انتخاب مرجع تخصصی و آزمونی برای مطالعه، نیازمند آشنایی کامل با سرفصل ها و همچنین اطلاع دقیق از آخرین تغییرات در جزییات برگزاری آزمون است.

برای این که بهترین، کامل ترین و موثرترین منابع مطالعاتی آزمون را بشناسید حتما از مشاوران با تجربه و زبده در امر آزمون وکالت کمک بگیرید.

 

4) خلاصه نویسی، مرور، تست زنی

بخش مهمی از برنامه ریزی استاندارد، بر اساس راهکارهای موفقیت در آزمون وکالت، به مقوله تسلط آزمونی اختصاص می یابد.

در واقع اگر مطالعه و یادگیری گام نخست برنامه ریزی برای موفقیت باشد، خلاصه نویسی و مرور مستمر نکات گام دوم و حل تست گام سوم است.

در حین مطالعه دروس، حتما نکات مهم آزمونی و تستی را به صورت خلاصه یادداشت نمایید. در بازه های زمانی مشخص این نکات را مرور کنید و حتما در هر مرحله تست های آزمون های سال های گذشته را بررسی و حل نمایید.

 

5) تا روز قبل آزمون تلاش کنید

اغلب داوطلبان، به ویژه آنهایی که مطالعه خود را زودتر آغاز کرده اند، در زمان های نزدیک به آزمون - بنا بر دلایل مختلف- میزان تلاش خود را کاهش می دهند و حتی بدتر از آن، دست از تلاش می کشند.

در صورتی که زمان طلایی برای جمع بندی، نکته خوانی و تست زنی، روزهای پایانی قبل از آزمون است. هر آنچه که تا پیش از این کاشته اید، باید در فرصت های پایانی درو کنید، بنابراین اکیدا توصیه می کنیم، تا روز قبل از آزمون تمام تلاش خود را به کار بندید و از مطالعه دست نکشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.