بهترین روش یادگیری ریاضی

معرفی منابع، سرفصل ها و ضرایب دروس دبیرستان در کنکور| برنامه ریزی و تکنیک های استاندارد مطالعه درسی

بهترین روش یادگیری ریاضی

۲ بازديد
از آنجایی که ریاضی یکی از مهم ترین دروس تخصصی دوره دوم متوسطه برای کلیه رشته ها بوده و اغلب دانش آموزان با یادگیری و پاسخ به سوالات آن با مشکل مواجه می شوند، از همین رو اطلاع از بهترین روش یادگیری ریاضی می تواند کمک بسیار موثری باشد.

ریاضیات یک دانش مستقل است که یادگیری و تسلط بر آن روش های خاص خود را دارد، از سوی دیگر، ریاضی یک علم کاربردی هم هست. روابط و مفاهیم آن تقریبا در تمام علوم کاربرد دارد و تسلط بر ریاضی برای موفقیت در هر رشته ضروری است.

با توجه به تفاوت های سطح هوش، روحیات، توانایی ها و استعدادها و روش های رفتاری و عملکرد افراد با یکدیگر، روش های یادگیری هر دانش‌آموز ممکن است متفاوت و منحصر به فرد باشد. اما برخی از تکنیک‌های موثر در یادگیری ریاضی، عمومی است و برای تمام افراد با شرایط متفاوت، موثر می باشد:

  • تدریس مفاهیم اصلی:

مباحث ریاضی به هم پیوسته است؛ تنها درسی که از کلاس اول ابتدایی تا پیش از ورود به دانشگاه در تمام مقاطع، پایه ها و رشته های تحصیلی همراه شماست، درس ریاضی است و تمام مباحث هر سال، در ادامه مباحث سال قبل مطرح می شود. برای درک کامل هر موضوع جدید، باید مفاهیم پایه و پیش نیاز را پیش تر به طر کامل آموخته باشید. بنابراین مطالعه و درک مفاهیم اصلی ریاضی و روابط بین آنها اساسی است.
این پیش نیاز بودن مباحث گذشته، بیشترین تاثیر را در تدریس ریاضی دهم نشان می دهد؛ آنجا که آموزش وارد مرحله جدید و تخصصی تری می شود، اطلاعات و روش های به کار رفته در آموزش و یادگیری به طور دقیق خود را نشان می دهد.

  • تمرین مستمر:

مهم ترین اقدامی که هر دانش آموزی برای یادگیری کامل و تسلط بر ریاضی باید انجام دهد، مطالعه، مرور و تمرین مستمر است. بررسی و انجام تمرین‌های مختلف و متنوع برای تثبیت و تقویت مهارت‌های حل مسائل ریاضی ضروری است.

  • حل مثال و مسئله:

مثال های ملموس برای فهم کاربرد ریاضی در زندگی روزمره و بررسی مسائل عملی و واقعی مرتبط با ریاضیات به کمک مفاهیم یادگرفته شده، می‌تواند مهارت‌های تحلیل و پاسخگویی به سوالات ریاضی را ارتقا دهد.

  • استفاده از منابع آموزشی متنوع:

استفاده از کتب و منابع آموزشی متنوع به همراه فیلم‌ها، نرم افزارهای آموزشی و منابع دیگر برای یادگیری بهتر بسیار موثر است. به ویژه زمانی که برای موفقیت در کنکور برنامه ریزی می کنید، پیشروی بر اساس آموزش های پکیج ریاضی کنکور، که مطالب و سرفصل ها را به صورت دسته بندی شده و موضوعی ارائه می دهند بسیار موثر و کمک کننده است.

  • مطالعه گروهی:

آمار نشان می دهد، مطالعه دروس مفهومی و تحلیلی به صورت گروهی و با مشارکت افراد مشتاق، همواره نتیجه بهتری می دهد. مشارکت در گروه‌های مطالعه دروس تخصصی برای یادگیری مفهومی، اشتراک مطالب و نکات متنوع و حل مسائل به صورت گروهی برای درس ریاضی شیوه تایید شده ای است.

نکته مهم: 

هر فرد می‌تواند روش‌های یادگیری ریاضی خود را شناسایی کرده و آنها را با استمرار و تلاش منظم به کار ببندد تا موفقیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.